donderdag 3 maart 2022

Overzicht maken in Excel en omzetten in powerpoint presentatie - PPT 2019

Een overzicht uit Word gebruiken voor een PPT presentatie kwam al eerder aan bod in deze blog.

Maar kan je dat ook met een Excel bestand?

Wel ja, maar dan moet het Excel bestand aan een aantal voorwaarden voldoen.

Voor iedere nieuwe dia heb je een cel uit de eerste kolom nodig. 
Voor ieder opsompunt van het tweede niveau heb je een cel uit de tweede kolom nodig. En deze cel moet onder de eerste cel gepositioneerd worden in een andere rij dus.
Ieder verder opsomniveau hoort in een aparte kolom en altijd onder het vorige niveau.

Hieronder zie je een voorbeeld van een dergelijk Excel bestand.


In Excel sla je het bestand op als een tekstbestand met tab als scheidingsteken (*.txt).




In PowerPoint
Start een nieuwe presentatie. Op het lint Start klik je op het lijstpijltje naast de knop Nieuwe dia in de groep Dia's en je kiest voor Dia's uit overzicht.




Selecteer je txt bestand en voeg het in. Kies in de lijst voor Alle overzichten (*.txt,.rtf,.doc)


Bovenstaand voorbeeld van een Excel bestand ziet er in PPT zo uit:


Na wat aanpassingen aan het diamodel ziet het er zo uit:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten