vrijdag 10 mei 2013

Thema's uit Office.com niet tonen onder het lint Ontwerpen

Een tijdje geleden had ik het in een blogbericht over het laten verdwijnen van de standaardsjablonen onder het lint Ontwerpen - groep Thema's (zie daarvoor mijn bijdrage Verwijderen van de ingebouwde standaardthema's PPT 2010 van december 2012).

Daarin beloofde ik ook om in een volgende bericht te tonen hoe je de Office.com thema's kunt laten verdwijnen. Helaas ben ik dat toen uit het oog verloren.

Standaard worden de thema's uit Offic.com opgenomen onder het lint Ontwerpen in de groep Thema's. Dit kan je zien aan de grijze link Inhoudsupdates van Office.com inschakelen, grijs betekent hier dus actief.

Wil je de thema's niet meer zien dan moet je in PowerPoint een optie uitschakelen.

Bestand - Opties - Vertrouwenscentrum - Knop Instellingen voor het vertrouwenscentrum - Privacyopties - vinkje weghalen bij Maak verbinding met office.com voor bijgewerkte inhoud als er verbinding is met internet.


Bij het bekijken van je thema's zie je dat de Office.com thema's niet meer zijn opgenomen.




9 opmerkingen:

  1. Ik heb een aantal thema's. Studenten soms nog minder. In boeken hebben ze het over bepaalde thema's die ik niet zie. Hoe kan ik meer thema's downloaden? Mijn regel zoals hierboven is ook licht grijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb teweinig thema's. Knop is licht grijs. Hoe kan ik meer thema's downloaden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan updates onder Thema's niet aanklikken, ik en mijn studenten krijgen dus maar een paar thema's te zien terwijl in de boeken naar andere thema's worden gevraagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Angela,
    Dit is een gekend probleem. Is opgetreden na een recente update van Office. Voorlopig is er nog geen oplossing in zicht. Microsoft is op de hoogte.
    Sommigen hebben via dit artikel het probleem (soms tijdelijk kunnen oplossen):
    http://www.pptfaq.com/FAQ01208-Missing-templates-in-PowerPoint-2013.htm
    Kijk ook even hier naar de PPT answers groep, scroll vooral door naar het einde, daar staat een mogelijke oplossing van een andere gebruiker.
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry link vergeten
      http://answers.microsoft.com/en-us/office/forum/office_2013_release-powerpoint/has-anyone-noticed-that-themes-are-now-missing/06d02296-a39a-4901-a99a-46467b4a5547?page=6

      Verwijderen
  5. Het werkt volgens mij wel. Bij 1 student moest de automatische aanpassing datum-tijd van het internet uitgezet worden, anders waren de templates weer verdwenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Template niet zichtbaar als je de automatische datum/tijd via internet aanlaat staan. Deze moet uitblijven, anders verdwijnen templates weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook een Nederlandse vertaling. Kan ik die jouw mailen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sorry voor het laattijdig antwoord, soms duurt het een paar dagen vooraleer ik mijn blog nog eens bekijk. In ieder geval bedankt voor de feedback.

    BeantwoordenVerwijderen